"...Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1316
Data: 8 de juny de 2012
Quan era petita i acabava els deures sentia una forma de plaer especial. Ja de més gran era quelcom ja assumit en la confortable rutina de la tarda. Fa poc més de dos mesos la principal Federació de Pares francesa va qüestionar la seva eficàcia. La majoria van confluir en la clau del debat, "quants i quins deures". Hi ha diverses opinions sobre si haurien de ser més adequats a les necessitats de cada nen o adolescent, perquè tinguin un profit més orientat a l'alumne. Als EUA comencen en 10' a l'educació Infantil, fins a arribar a 120‛150‛ pels alumnes de Batxillerat.
El que és cert és que la majoria d’alumnes que van bé ho tenen com a norma diària. Països com Finlàndia aposten per uns deures mes creatius que consisteixen a sol.licitar informació per algun tema que es treballa a classe, promovent l’autonomia, la responsabilitat i l’esforç personal . Altres asseguren que en lloc d‘ensenyar el que ja s’aprèn a l'escola, seria interessant disposar de més temps lliure per desenvolupar altres aficions o inquietuds. El problema està quan es necessiten més de dues hores diàries, perquè es genera un conflicte familiar diari. llavors caldria valorar cada cas o trobar un punt d‘equilibri per no provocar una resposta més aversiva que l’esperada cap a l’escolaritat.