Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Orientació a l'escola

Artículos de prensa

"...Per poder enfocar qualsevol acte d'orientació escolar, els professors necessiten com a primer objectiu conèixer la capacitat que li pot demanar al seu alumne...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1406

Data: 14 de març de 2014

L'escola pot ser un lloc molt important per a la contenció i l'educació del nen amb trastorn per dèficit d'atenció o pot ser també el lloc on es presentin els primers símptomes d'inadaptació i de fracàs personal, que és molt més greu que el fracàs escolar. Per tant, hem d'incloure l'escola al pla de tractament multimodal.

Per poder enfocar qualsevol acte d'orientació escolar, els professors necessiten com a primer objectiu conèixer la capacitat que li pot demanar al seu alumne. Com es veu afectada aquesta capacitat pel seu problema atencional, per tal d'estructurar i organitzar les tasques quan són massa difícils, de llarga durada o bé oferir la supervisió necessària. Trobar estratègies per millorar l'atenció de l'alumne millora la seva conducta disruptiva i al mateix temps rescata la seva autoestima. Per tal d'afavorir aquesta posada en marxa comptem amb l'aplicació del que s'anomena Pla Individualitzat, que presentant a l'escola un informe diagnòstic que verifiqui aquesta necessitat d'ajuda, es pot demanar en l'educació Primària, Secundària i Batxillerat segons l'actual llei d'educació.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Viernes 15 Noviembre 2019, 11:34