"...Es queixen que el nen falla en l'atenció dels petits detalls, que té dificultat a mantenir l'atenció...."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1414
Data: 9 de maig de 2014
Sota el rètol de problemes atencionals s'han inclòs la distracció sobre tasques de l'atenció selectiva, l'atenció dividida, l'atenció alternant i l'atenció sostinguda, probablement la més determinant en dificultats acadèmiques. Es queixen que el nen falla en l'atenció dels petits detalls, que té dificultat a mantenir l'atenció en les diferents activitats, sembla que no escolti quan se li parla directament, no segueix les instruccions i no finalitza les tasques escolars i no per negativisme, té dificultats en organitzar les seves activitats, evita feines que requereixen un esforç mental sostingut, perd coses sovint, es distreu davant d'estímuls externs.
Cal també identificar bé els alumnes que poden presentar un trastorn restrictiu de l'atenció, són nens que presenten les següents característiques:
- Baixa velocitat de processament de l'informació, són nens excessivament lents.
- Dificultats en atenció selectiva, no poden respondre davant d'un estímul i ignorar d'altres al mateix temps.
- Major afectació de la memòria de treball.
- Dificultats epicrítiques, on la seva psicomotrocitat fina es més immadura.