Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Disgrafia i senyals d'alarma

Artículos de prensa

"...entre els 3 i 4 anys, pel que fa a motricitat, el nen ha de saber saltar a peu coix i aguantar-se en un peu quasi 5 segons..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1603

Data: 24 de Gener de 2018

 

Entre els 3 i 4 anys, pel que fa a motricitat, el nen ha de saber saltar a peu coix i aguantar-se en un peu quasi 5 segons, pujar i baixar les escales alternant els dos peus, xutar la pilota endavant, llençar-la amb les dues mans cap amunt desplaçar-se àgilment endavant. Pel que fa a destresa manual, pot copiar les formes bàsiques: rodona, quadrat, triangle. Als tres anys fa el que s'anomena l'escarabat, un cercle simulant els cabells amb boca, ulls: més endavant dibuixa persones que tinguin de dues a quatre parts del cos, utilitza el punxó i comença a retallar amb les tisores.

 Als 4 anys, són senyals d'alarma o indicadors no saber saltar sobre un peu, córrer amb agilitat, o pedalar un tricicle o no saber dibuixar la figura humana i també no agafar bé el llapis amb la pinça per escriure. Ja cap als 5 anys quan aquestes dificultats es mantenen, com que costi coordinar amb la bicicleta, utilitzar tisores, cordar sabates, retallar, o escriure les lletres pensarem en dificultats de la psicomotricitat fina i el seu significat pot ser la necessitat d'ajuda per no retardar aquests aprenentatges per acabar en una disgrafia més tard i faci que no li agradi l'escola.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Lunes 02 Mayo 2022, 13:28