"...la separació no sempre és l'adequat, concloent que amb els bessons separats es troben més problemes, com ansietat i retraïment, rebel·lia i dificultats en l'aprenentatge lector..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1581
Data: 23 d'agost de 2017
És comú que quan els germans bessons s'incorporen a l'escola es plantegi la seva separació en classes diferents. Hi ha raons estudiades o és més una forma de fer que no té justificació científica?
Estudis practicats a l'Institute of Psychiatry King's College de Londres amb nens bessons entre 5 i 7 anys, comparant un grup de bessons separats amb un altre que no, confirmen que la separació no sempre és l'adequat, concloent que amb els bessons separats es troben més problemes, com ansietat i retraïment, rebel·lia i dificultats en l'aprenentatge lector. Problemes que van millorar en un any amb els bessons no idèntics i en dos amb els idèntics. Podríem citar més estudis amb aquestes conclusions com el de Nancy Segal a Los Angeles, però l'important és saber que no hi ha evidència en la literatura científica que justifiqui la seva separació física.
En conclusió, la separació pot es-tar justificada amb l'inici escolar en casos concrets, com diferències neuromaduratives significatives, dependències excessives o alteracions comportamentals, però no ha de ser una norma comuna en els més petits i preescolars, i sobretot, ha de ser una decisió col·legiada entre pares i escola.