Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Ansietat: infància i adolescència

Articles de premsa

"És convenient entrenar estratègies que ajudin el nen o l’adolescent a resoldre situacions quotidianes..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1235

Data: 12 de novembre de 2010

 

Un dels motius més freqüents en l’àmbit de la psicologia són el trastorns d’ansietat. En el seu origen ocupen un paper important els esdeveniments estressants (separació de pares, dificultats escolars o adaptació social).

Sovint apareix una vulnerabilitat que es pot manifestar de forma somàtica, com dolors abdominals, opressió respiratòria, cefalea tensional, insomni…, que fan la seva aparició en períodes d’exàmens o després de conèixer resultats.

A diferència de l’ansietat de separació en la infància, equivalent a la por a allunyar-se dels pares a l’hora d’anar a l’escola o sortides escolars, apareix l’ansietat excessiva en l’adolescència, que afecta més al vessant acadèmic i social. Una predisposició innata afavoreix la sobrepreocupació excessiva que senten. És convenient entrenar estratègies que ajudin el nen o l’adolescent a resoldre situacions quotidianes.

En l’última reunió d’octubre de 2010 de l’APA (American Psychological Association) ens informen com les tècniques d’afrontament o coping skills ens ajuden a superar aquestes situacions que ens generen ansietat.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28