Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

TDAH i fracàs escolar

Articles de premsa

"El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoría no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1218

Data: 9 de juliol de 2010

 

Gran part dels problemes de fracàs escolar dins l'ESO és conseqüència de trastorns de l'aprenentatge no detectats en Educació Primària.

El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoria no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge. Són nens que tenen un estil d'aprenentatge que es basa en la improvisació, les respostas a l'atzar i les dificultats d'organització, només cal veure les dificultats que tenen per poder utilitzar la seva agenda escolar, i per descomptat que s'acompanya de problemes per mantenir l'atenció (no tenen perquè tenir una conducta hiperactiva).

Un dels primers professionals que pot detectar un trastorn de l'aprenentatge és el mestre, el seu paper és decisiu en la identificació de nens o nenes amb TDAH. En qualsevol escola, basant-nos en els actuals coneixements epidemiològics, hi ha al voltant del 3.5 al 5% de alumnes amb TDAH.

Estan tots detectats?. La seva detecció permetrà en la majoria d'ocasions, prevenir un fracàs escolar. No oblidem que gran part de l'abandonament escolar prematur es deu a trastorns de l'aprenentatge no diagnosticats.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59