"El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoría no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1218
Data: 9 de juliol de 2010
Gran part dels problemes de fracàs escolar dins l'ESO és conseqüència de trastorns de l'aprenentatge no detectats en Educació Primària.
El fracàs escolar és molt freqüent en els nens amb TDAH, fins i tot en aquells que tenen un quocient intel.lectual normal, que son la inmensa majoría, i que cognitivament en teoria no haurien de tenir cap problema d'aprenentatge. Són nens que tenen un estil d'aprenentatge que es basa en la improvisació, les respostas a l'atzar i les dificultats d'organització, només cal veure les dificultats que tenen per poder utilitzar la seva agenda escolar, i per descomptat que s'acompanya de problemes per mantenir l'atenció (no tenen perquè tenir una conducta hiperactiva).
Un dels primers professionals que pot detectar un trastorn de l'aprenentatge és el mestre, el seu paper és decisiu en la identificació de nens o nenes amb TDAH. En qualsevol escola, basant-nos en els actuals coneixements epidemiològics, hi ha al voltant del 3.5 al 5% de alumnes amb TDAH.
Estan tots detectats?. La seva detecció permetrà en la majoria d'ocasions, prevenir un fracàs escolar. No oblidem que gran part de l'abandonament escolar prematur es deu a trastorns de l'aprenentatge no diagnosticats.