Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Triar què vull ser de gran

Articles de premsa

" És una decisió rellevant, ja que qualsevol canvi causa ansietat i deixar els amics i l'acollidor entorn escolar..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1252

Data: 11 de març de 2011

 

En aquests dies de l'any els estudiants de batxillerat comencen a tenir símptomes d'inestabilitat pel fet de triar que estudiarn en el futur. És una decisió rellevant, ja que qualsevol canvi causa ansietat i deixar els amics i l'acollidor entorn escolar a vegades es fa difícil.

La majoria no han conegut un altre espai i alguns entren en crisi personal. Mentre uns es responsabilitzen de la situació, d'altres adopten conductes d’evasió social i ho deixen per a més endavant. Les celebracions dels 18 anys a partir del gener actuen com a vàlvula d'escapament, el ritme es torna trepidant.

És un període en que les relacions familiars es posen a prova. Alguns suggeriments per aprendre a ser assertius són deixar que es comuniquin i escoltar-los. Dedicar temps de qualitat i algunes atencions poder llimar altres moments de tensió. Aprendre a pensar i estudiar per si mateix implica conèixer algunes tècniques  o estratègies: tècnica del subratllat, esquemes o resums; tipus de lectura eficaç i nivells de comprensió, desenvolupar la memòria i fer un pla realista per salvar el curs; aprendre a expressar-se per escrit.

Valorar, en fi, quins recursos cal millorar i no oblidar que es juga com s'entrena!

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28