Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Llegir bé per entendre millor

Articles de premsa

"...un lector interessat sol ser un estudiant millor...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1254

Data: 25 de març de 2011

 

Molts infants i adolescents arriben a nivells acadèmics alts amb dificultats en les àrees de l’escriptura. Això els causa problemes perquè els dificulta la comprensió de textos escrits.

Cal dir, abans de tot, que un lector interessat sol ser un estudiant millor. Per què? Si agafem un diari o una lectura d’entreteniment, els adults amb un lectura mecànica mes bona, aconsegueixen comprendre millor el text. Un preescolar de cinc anys acaba el curs llegint unes 15 PPM (paraules per minut), reconeix bé els fonemes i inicia la lectura mecànica.

En arribar al final de 1r de primària ha de llegir unes 35 PPM i  encara no iniciarà la comprensió fins que arribi al primer trimestre de 2n de primària, amb uns 60 PPM. Amb tot, hi ha diferències, perquè mentre que uns comencen a llegir enllaçant, d’altres ja comencen a entendre el que llegeixen.

Els passos serien: adquisició de la lectura mecànica a 1er a 35 PPM;  lectura comprensiva a 2n a 70-80 PPM;  memorització a 3r a 80-90 PPM;  a 4t 90-100 PPM i a 5è 100-110 PPM, etapa en que també es consolida l’ortografia arbitrària. Els adults llegim de 125 a 150 PPM en endavant i és imprescindible tenir un mínim de fluïdesa per poder estudiar en el futur amb comprensió. L'ajuda a temps fa que millorar la lectura millori la comprensió.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59