"Els nens sovint obliden fer les coses que no els motiva..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1278
Data: 16 de setembre de 2011
Els sers humans sentim necessitat d’explicar les coses que ens passen. Segons Martin Seligman la nostra forma de veure les coses reflexa el nostre caràcter més optimista o més preocupat.
La memòria emocional està reservada a les experiències que ens commocionen i és important expressar en paraules i relatar les experiències viscudes, perquè puguin ser més manejables i siguin elaborades. En la memòria verbal autobiogràfica, a més de guardar i ordenar noms, xifres, i fets, anotem també interpretacions personals, dibuixem esdeveniments i els transformem en sentiments que ens acompanyen i ens poden fer riure o plorar.
Oscar Wilde, deia que “la memòria és el diari que portem tots a dintre". Seria com si servís per construir la nostra història i percebre el que està passant. Els nens sovint obliden fer les coses que no els motiva o agrada fer molts estudiants fan actes fallits i es queden en blanc.
Quan algú té alguna cosa que el preocupa i li passa sovint és el moment de plantejar-se si serà suficient el que s'està fent, s'està bloquejant diem.