Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

No vull ser gran

Articles de premsa

"Facilitar l’aprenentatge es també deixar fer i aprendre..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1284

Data: 28 d'octubre de 2011

 

Va entrar va Seure i quan li vaig preguntar ‛‛ Per què creus que véns?", em va respondre “No vull ser gran". No es tracta d'una anècdota, sabia què li passava, havia establert unes dependències emocionals i no les volia perdre, no es volia enfrontar a la dificultat. "Anem a fer els deures", "porta'm la cartera tu",‛‛dóna'm l'entrepà", “prepara'm... fes-m'ho tot". "I si no m'ho fas m'enfadaré, cridaré i veuràs que puc organitzar". Tenia només vuit anys.

És evident que els adolescents i els nens acostumats a veure la realitat com a espectadors de televisió, cinema i videojocs i com a consumidors de serveis d'entreteniments tenen limitada la tolerància i el diàleg. Si no hi ha una relació interactiva que tingui en compte la iniciativa, que generi interrogants de com fer una cosa per si soI i una disposició a assumir responsabilitats, no s'assoleix l'autonomia necessària.

Facilitar l’aprenentatge es també deixar fer i aprendre, captar l'atenció, facilitar però no fer-li. No oblidem que sobreprotegir és fer-li a algú alguna cosa que podria fer per si sol si ho intentés i això evita el plaer que proporciona fer-ho per si sol. És incitar-lo a canviar el xip, no tan sols tenim un problema, sinó que necessitem buscar una Solució.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59