Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Ajudar un nen amb TDAH

Articles de premsa

"...fan front moltes vegades a greus problemes a l'escola..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1294

Data: 5 de gener de 2012

Els nens i adolescents amb trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat (TDAH) o sense fan front moltes vegades a greus problemes a l'escola. La distracció, impulsivitat, hiperactivitat desorganització i altres dificultats condueixen l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten.

A continuació mostrem exemples d’adaptació que es poden aplicar per ajudar a la millora del trastorn:

Distracció

  1. Seure l’alumne en un lloc tranquil i sense distraccions.
  2. Estructurar en parts perquè l'alumne finalitzi el seu treball.
  3. Ajudar l’alumne a plantejar-se objectius a curt termini
  4. Acompanyar les instruccions orals amb instruccions escrites.
  5. Donar instruccions clares, precises i breus
  6. Proporcionar temps addicional per completar els objectius

Hiperactivitat-impulsivitat

  1. Facilitar interrupcions que li permetin aixecar-se del seient.
  2. Proporcionar espais curts de descans entre activitats de classe.
  3. Ignorar la conducta inadequada de caràcter lleu.
  4. Incrementar la immediatesa de les recompenses.
  5. Supervisar de prop els moments de transició d'una activitat a l'altra.
  6. Recordar a l’alumne que repassi el treball finalitzat.

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59