"...fan front moltes vegades a greus problemes a l'escola..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1294
Data: 5 de gener de 2012
Els nens i adolescents amb trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat (TDAH) o sense fan front moltes vegades a greus problemes a l'escola. La distracció, impulsivitat, hiperactivitat desorganització i altres dificultats condueixen l’alumne a situacions que el perjudiquen a ell i els que l’envolten.
A continuació mostrem exemples d’adaptació que es poden aplicar per ajudar a la millora del trastorn:
Distracció
- Seure l’alumne en un lloc tranquil i sense distraccions.
- Estructurar en parts perquè l'alumne finalitzi el seu treball.
- Ajudar l’alumne a plantejar-se objectius a curt termini
- Acompanyar les instruccions orals amb instruccions escrites.
- Donar instruccions clares, precises i breus
- Proporcionar temps addicional per completar els objectius
Hiperactivitat-impulsivitat
- Facilitar interrupcions que li permetin aixecar-se del seient.
- Proporcionar espais curts de descans entre activitats de classe.
- Ignorar la conducta inadequada de caràcter lleu.
- Incrementar la immediatesa de les recompenses.
- Supervisar de prop els moments de transició d'una activitat a l'altra.
- Recordar a l’alumne que repassi el treball finalitzat.