Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Primers senyals a l'aula

Articles de premsa

"...Les escoles catalanes disposaran a partir d'ara d'un protocol d'actuació específic per a alumnes afectats per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1348

Data: 25 de gener de 2013

Les escoles catalanes disposaran a partir d'ara d'un protocol d'actuació específic per a alumnes afectats per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense. Aquest projecte inclou un pla de xoc contra el fracàs escolar.

Es dóna importància als primers senyals de dificultats d'aprenentatge i d'aquests trastorns. Més de la meitat que afecten el 15% dels escolars donen senyals clínics sobre els 5 anys, tot i que alguns d'ells arriben a les consultes de l'especialista als 10 anys. Un nen que presenta dislèxia, a P-5 ja mostra dificultats en la seva lectoescriptura com solen reflectir els seus informes escolars. Un nen amb diagnòstic de TDAH aviat es veu que té dificultats per controlar la seva conducta com ho fan els altres nens de la mateixa edat. Una discalcúlia suposa un handicap per comptar, així com la disgrafia i la disortografia. La distribució d'aquestes dificultats queda manifestada dins de l'aula.

El dèficit d'atenció suposa el 34% de les consultes, el 19% la dislèxia, essent segons s'ha observat que a cada aula 4 o 5 nens precisen ser entesos i tractats de manera adient i ajudar-los amb les estratègies necessàries.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28