"...Les escoles catalanes disposaran a partir d'ara d'un protocol d'actuació específic per a alumnes afectats per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1348
Data: 25 de gener de 2013
Les escoles catalanes disposaran a partir d'ara d'un protocol d'actuació específic per a alumnes afectats per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense. Aquest projecte inclou un pla de xoc contra el fracàs escolar.
Es dóna importància als primers senyals de dificultats d'aprenentatge i d'aquests trastorns. Més de la meitat que afecten el 15% dels escolars donen senyals clínics sobre els 5 anys, tot i que alguns d'ells arriben a les consultes de l'especialista als 10 anys. Un nen que presenta dislèxia, a P-5 ja mostra dificultats en la seva lectoescriptura com solen reflectir els seus informes escolars. Un nen amb diagnòstic de TDAH aviat es veu que té dificultats per controlar la seva conducta com ho fan els altres nens de la mateixa edat. Una discalcúlia suposa un handicap per comptar, així com la disgrafia i la disortografia. La distribució d'aquestes dificultats queda manifestada dins de l'aula.
El dèficit d'atenció suposa el 34% de les consultes, el 19% la dislèxia, essent segons s'ha observat que a cada aula 4 o 5 nens precisen ser entesos i tractats de manera adient i ajudar-los amb les estratègies necessàries.