Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

L'art de corregir

Articles de premsa

"...Frases tals com "mai fas cas", "sempre et portes malament", "ets un desastre" generen un ambient conflictiu..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1366

Data: 31 de maig de 2013

A vegades perdem el control de la situació i podem actuar guiats per la desinformació, l'estrès o cansament quan intentem corregir els nostres fills. Per aquest motiu, per una bona relació és molt saludable que revisem com reaccionar. Utilitzar un llenguatge que promogui el canvi és constructiu. Frases tals com "mai fas cas", "sempre et portes malament", "ets un desastre" generen un ambient conflictiu. En el càstig no s'ha de dir "no facis això", es millor indicar "podries haver fet això..." i donar opcions múltiples i més d'una si cap, perquè no es repeteixi la conducta. El càstig amb petits ha de ser breu, concís, immediat, causa-conseqüència i es recomana "minut x any"; és suficient en nens petits menors de 6 anys i s'ha de complir sobretot. Elogiar-lo quan aconsegueix aprendre una bona conducta i donar-li estratègies complementa el correcte equilibri i ajuda al seu desenvolupament restablint l'autoestima. Un càstig no serveix per res, si no queda clar com des deu actuar en la pròxima ocasió on succeeixi el mateix. Tancar la situació que genera el conflicte és aconseguir que reflexioni sobre el que li volem dir.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28