Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Com millorar les notes escolars?

Articles de premsa

"...Jo no serveixo per estudiar, em cansa...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1398

Data: 17 de gener de 2014

Quan veus que el teu fill abandona i et diu: "Jo no serveixo per estudiar, em cansa", una de les primeres actuacions que hem de fer és valorar si el problema és de rendiment i té relació amb les seves capacitats, o bé si en realitat és més emocional i té a veure amb la seva actitud.

Segons T.Brown, les funcions executives bàsiques tenen a veure amb:

1.- Activació: inici i organització del treball

2.- Focalitzar: alguns nens i adolescents quan canvien de tasca ja abandonen.

3.- Esforç: mantenir un esforç i ritme de treball més o menys continu i estable.

4.- Emoció: poder modular les emocions i estat d'ànim, així com l'impulsivitat, també tolerar la frustració si hi ha una certa dificultat.

5.- Memòria: utilitzar la memòria evitant actes fallits o quedar-se out-site.

6.- Acció: autoregular i distribuir en petites parts les activitats.

Després d'unes sessions d'ajuda i en visita de seguiment comentem amb uns pares com per fi el seu fill ha entès que li passava.

Segueix essent el mateix, però la seva actitud ha millorat molt en positiu.

Només cal veure el seu somriure!

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59