"...Jo no serveixo per estudiar, em cansa...."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1398
Data: 17 de gener de 2014
Quan veus que el teu fill abandona i et diu: "Jo no serveixo per estudiar, em cansa", una de les primeres actuacions que hem de fer és valorar si el problema és de rendiment i té relació amb les seves capacitats, o bé si en realitat és més emocional i té a veure amb la seva actitud.
Segons T.Brown, les funcions executives bàsiques tenen a veure amb:
1.- Activació: inici i organització del treball
2.- Focalitzar: alguns nens i adolescents quan canvien de tasca ja abandonen.
3.- Esforç: mantenir un esforç i ritme de treball més o menys continu i estable.
4.- Emoció: poder modular les emocions i estat d'ànim, així com l'impulsivitat, també tolerar la frustració si hi ha una certa dificultat.
5.- Memòria: utilitzar la memòria evitant actes fallits o quedar-se out-site.
6.- Acció: autoregular i distribuir en petites parts les activitats.
Després d'unes sessions d'ajuda i en visita de seguiment comentem amb uns pares com per fi el seu fill ha entès que li passava.
Segueix essent el mateix, però la seva actitud ha millorat molt en positiu.
Només cal veure el seu somriure!