Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Com millorar les notes escolars?

Articles de premsa

"...Jo no serveixo per estudiar, em cansa...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1398

Data: 17 de gener de 2014

Quan veus que el teu fill abandona i et diu: "Jo no serveixo per estudiar, em cansa", una de les primeres actuacions que hem de fer és valorar si el problema és de rendiment i té relació amb les seves capacitats, o bé si en realitat és més emocional i té a veure amb la seva actitud.

Segons T.Brown, les funcions executives bàsiques tenen a veure amb:

1.- Activació: inici i organització del treball

2.- Focalitzar: alguns nens i adolescents quan canvien de tasca ja abandonen.

3.- Esforç: mantenir un esforç i ritme de treball més o menys continu i estable.

4.- Emoció: poder modular les emocions i estat d'ànim, així com l'impulsivitat, també tolerar la frustració si hi ha una certa dificultat.

5.- Memòria: utilitzar la memòria evitant actes fallits o quedar-se out-site.

6.- Acció: autoregular i distribuir en petites parts les activitats.

Després d'unes sessions d'ajuda i en visita de seguiment comentem amb uns pares com per fi el seu fill ha entès que li passava.

Segueix essent el mateix, però la seva actitud ha millorat molt en positiu.

Només cal veure el seu somriure!

 

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 15 novembre 2019, 11:34