"... Sempre admirem països nòrdics com Finlàndia, Dinamarca o Holanda, on es fan menys hores de deures..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1511
Data: 7 d'abril de 2016
L'informe de l'OCDE no deixa d'advertir que tenim una de les taxes més baixes en rendiment escolar, sobretot en matemàtiques, un 24% dels estudiants de 15 anys (un total de 95.000 alumnes) no arriba al barem esperat. Aquest organisme insisteix que un excés de deures no ajuda als alumnes de baix rendiment que puntuen per sota del nivell 2 en les proves de matemàtiques, lectura i ciències.
Això comporta que poden respondre preguntes amb instruccions clares i relacions senzilles, però no són capaços d'enfrontar-se a la resolució de problemes que requereixen un raonament més complex.
D'aquí que sorgeixi el tema en l'informe de l'OCDE. Estudiants de baix rendiment: Per què es queden enrere i com ajudar-los a tenir èxit. Sempre admirem països nòrdics com Finlàndia, Dinamarca o Holanda, on es fan menys hores de deures. Varia el rànquing entre països quant a hores de deures setmanals. Finlàndia 3 h, Espanya 6,5 h, Itàlia 8,5 h, Rússia 9,5 h, Xina 14 h. S'han redactat respecte a l'informe esmentat 11 mides de millora que inclouen el disseny i les estratègies adequades a cada edat.
Com veiem, s'acosten canvis.