"En l'actualitat disposem de proves per valorar l'atenció des d'edats primerenques que permeten observar la inhibició, la flexibilitat, el control emocional i la memòria de treball,..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1659
Data: 26 de Febrer de 2019
En l'actualitat disposem de proves per valorar l'atenció des d'edats primerenques que permeten observar la inhibició, la flexibilitat, el control emocional i la memòria de treball, així com la planificació i l'organització.
Qüestionaris
Entre els últims qüestionaris que s'utilitzen es troben el Brief-P, que recopila informació sobre les funcions executives -versió infantil- i que permet recollir dades importants en 10'-15'.
S'utilitza entre 2 i 5 anys i el responen pares i tutors.
Consisteix a indicar la freqüència amb què apareixen determinats comportaments. També Brief-2 valora entre les edats de 5-18 anys diferents aspectes com dificultats d'aprenentatge, dificultats d'atenció, hiperactivitat, a la vegada que fa referència a la dispersió, als trastorns emocionals i de conducta i altres trastorns del desenvolupament.
Els resultats poden ser de gran utilitat per planificar una intervenció psicopedagògica i seleccionar les tècniques més adequades per a cada nen i adolescent en particular.