Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Com valorem l'atenció

Articles de premsa

"En l'actualitat disposem de proves per valorar l'atenció des d'edats primerenques que permeten observar la inhibició, la flexibilitat, el control emocional i la memòria de treball,..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1659
Data: 26 de Febrer de 2019

En l'actualitat disposem de proves per valorar l'atenció des d'edats primerenques que permeten observar la inhibició, la flexibilitat, el control emocional i la memòria de treball, així com la planificació i l'organització.

Qüestionaris

Entre els últims qüestionaris que s'utilitzen es troben el Brief-P, que recopila informació sobre les funcions executives -versió infantil- i que permet recollir dades importants en 10'-15'.

S'utilitza entre 2 i 5 anys i el responen pares i tutors.

Consisteix a indicar la freqüència amb què apareixen determinats comportaments. També Brief-2 valora entre les edats de 5-18 anys diferents aspectes com dificultats d'aprenentatge, dificultats d'atenció, hiperactivitat, a la vegada que fa referència a la dispersió, als trastorns emocionals i de conducta i altres trastorns del desenvolupament.

Els resultats poden ser de gran utilitat per planificar una intervenció psicopedagògica i seleccionar les tècniques més adequades per a cada nen i adolescent en particular.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28