Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Anticipeu-vos

Articles de premsa

"Anticipar-se és no deixar tot a l'atzar sinó, al contrari, tenir la confiança per decidir sobre nosaltres..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1667
Data: 23 d'Abril de 2019

Un dia, a la consulta, una mare comentava com la seva adolescent estava moltes estones passiva, com desconnectada del món, com si les preses del dia a dia no anessin amb ella, com si tot això formés part d'un món adult cap al qual no mostrava gens d'interès a participar, i com aquesta actitud li repercutia en els seus aprenentatges.

En realitat, en aquest món adult, unes persones planifiquen massa o altres prefereixen més l'espontaneïtat. A propòsit d'aquest tema, a molts adolescents els costa veure l'oportunitat a l'hora d'actuar o anticipar-se. Com a conseqüència explicava que se li passaven per alt les oportunitats, ho postergava tot, mai s'anticipava! Acabava fent tot fora de temps i, el pitjor de tot, és que ni ella mateixa entenia per què li passava. Es va adonar que havia d'aprofitar les oportunitats i va seguir avançant de forma positiva, va veure que obviava els seus punts forts i que no reconeixia els febles.

Es deixava portar per una inèrcia que li generava més inconvenients que avantatges, ja que no li permetia elaborar respostes adients davant d'imprevistos. Entendre que anticipar-se és no deixar tot a l'atzar sinó, al contrari, tenir la confiança per decidir sobre nosaltres és entendre que forma part del fet de madurar la voluntat, aspecte no fàcil d'aprendre a l'adolescència!

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28