Rosa Mª Ibáñez

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent

Màster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Col·legiada pel Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya i Balears amb el nº 8951.

Codirectora i membre fundador del Centre Psicopediàtric Guia.

Pertany al Cos Facultatiu de Centre Mèdic Teknon on dirigeix ​​l'equip de Psicologia Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infantil i Adolescent).

Secretària de Comunicació de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la salut de Catalunya i Balears (2003/2007).

Membre numerari de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.

Membre del comitè científic del curs de postgrau "Curs d'Especialitats Pediàtriques" de Centre Mèdic Teknon.

Professora del Practicum del Màster Oficial en Psicologia General Sanitària de la Universitat de Barcelona.

Ritme slow

Articles de premsa

"El pitjor enemic a l'hora d'educar als nostres fills és sens dubte la presa o impaciència. Començar el dia amb presses és com sortir a la carrera quan ja ha començat."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1694
Data: 8 de Novembre de 2019

El pitjor enemic a l'hora d'educar als nostres fills és sens dubte la presa o impaciència. Com responen els nens que estan en una societat que viu a un ritme tan vertiginós? No podem decidir sobre el ritme de vida de la societat, però sí que podem canviar el nostre propi ritme de vida. Hi ha tres bases sobre les quals podem gestionar el temps d'una forma més conscient com a pares.

1. Prioritzar. Heu tingut la sensació que la maternitat es converteix en una carrera d'obstacles? La intendència domèstica, el treball, la parella, els nens, l'oci, a vegades no arribem. Però atenció, mantenir aquest ritme pot ser antinatural pel nostre fill.

2. Enfocar-se. Utilitzar la brúixola, buscar connectar amb les nostres pròpies emocions, què farem demà per tenir més de temps, buscar propòsits petits a curt termini que ens connectin amb una forma de vida més relaxada i natural.

3. Presa de decisions. Alliberar-nos d'alguna tasca, delegar, buscar moments per a nosaltres mateixos, buscar moments de no fer. Començar el dia amb presses és com sortir a la carrera quan ja ha començat. L'estrès i els pensaments negatius ens fan respondre d'una forma més irracional, reduint la pressió diària. Seran nens/es només uns anys, el benefici, la seva felicitat!.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el divendres 15 novembre 2019, 11:34