Rosa Mª Ibáñez

Psicóloga Clínica Infantil y Adolescente

Máster en Psiquiatría y Psicología Infanto-Juvenil por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Colegiada por el Colegio Oficial de Psicólogos de Cataluña y Baleares con el nº 8951.

Codirectora y miembro fundador del Centro Psicopediàtric Guia.

Pertenece al Cuerpo Facultativo de Centro Médico Teknon donde dirige el equipo de Psicología Clínica de l'Unitat de Paidopsiquiatría (Psiquiatría y Psicología Infantil y Adolescente).

Secretaria de Comunicación de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Médicas y de la salud de Cataluña y Baleares (2003/2007).

Miembro numerario de la Sociedad Catalana de Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Academia de Ciencias Medicas y de la Salud de Cataluña y Baleares.

Miembro del comité científico del curso de postgrado "Curso de Especialidades Pediátricas" de Centro Médico Teknon.

Profesora del Practicum del Máster Oficial en Psicología General Sanitaria de la Universidad de Barcelona.

Ritme slow

Artículos de prensa

"El pitjor enemic a l'hora d'educar als nostres fills és sens dubte la presa o impaciència. Començar el dia amb presses és com sortir a la carrera quan ja ha començat."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1694
Data: 8 de Novembre de 2019

El pitjor enemic a l'hora d'educar als nostres fills és sens dubte la presa o impaciència. Com responen els nens que estan en una societat que viu a un ritme tan vertiginós? No podem decidir sobre el ritme de vida de la societat, però sí que podem canviar el nostre propi ritme de vida. Hi ha tres bases sobre les quals podem gestionar el temps d'una forma més conscient com a pares.

1. Prioritzar. Heu tingut la sensació que la maternitat es converteix en una carrera d'obstacles? La intendència domèstica, el treball, la parella, els nens, l'oci, a vegades no arribem. Però atenció, mantenir aquest ritme pot ser antinatural pel nostre fill.

2. Enfocar-se. Utilitzar la brúixola, buscar connectar amb les nostres pròpies emocions, què farem demà per tenir més de temps, buscar propòsits petits a curt termini que ens connectin amb una forma de vida més relaxada i natural.

3. Presa de decisions. Alliberar-nos d'alguna tasca, delegar, buscar moments per a nosaltres mateixos, buscar moments de no fer. Començar el dia amb presses és com sortir a la carrera quan ja ha començat. L'estrès i els pensaments negatius ens fan respondre d'una forma més irracional, reduint la pressió diària. Seran nens/es només uns anys, el benefici, la seva felicitat!.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Viernes 15 Noviembre 2019, 11:34