"Sobreestimar la intel·ligència acadèmica ens porta a ignorar que existeixen altres tipus de talents innats"
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1237
Data: 26 de desembre de 2010
Amb freqüència, les dificultats en edats escolars comporten una fissura en l’autoestima a mesura que avança el temps. Sobreestimar la intel·ligència acadèmica ens porta a ignorar que existeixen altres tipus de talents innats que hem d’ajudar a descobrir en el nostres fills.
L’informe Gallup trenca la regla, explica com les destreses les ensenyem a la família, les habilitats a l’escola, on es poden millorar, però el talent és innat. Així, descriu el talent de l’emprenedor com un impuls intern, el de la competència, que té la necessitat d’adquirir perícia o domini d’una activitat esportiva, artística o social.
El de l’estrateg, que visualitza les situacions futures, el del creatiu, que necessita innovar- i d’altres tan poc presents en matèries, com el carisma en les relacions socials, o l’empatia per identificar sentiments dels altres, o l’entusiasme que genera energia en equips i grups. Així com el de la persuasió p l’iniciador, que impulsa que els altres actuïn.
D’aquesta manera, un comptable tindria com a talent innat el gust per l’exactitud i un pilot, el coratge.
La societat necessita de tots i descobrir-ho és fer fruir la font de la motivació.