"Els professors diuen que és un nen mogut, també amb una mobilitat diferent. A l’hora del treball escolar sovint està sense finalitzar, il·lustra els seus dibuixos al seu aire i necessita ajuda i supervisió constant..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1220
Data: 23 de juliol de 2010
Entra a la consulta, té 7 anys i una cara molt espavilada, somriu, se’l veu feliç, però els seus pares estan bastant preocupats...
Diuen que han de repetir-li les ordes moltes vegades, més que als seus germans, durant els menjars no para quiet, s’aixeca, juga amb els coberts. Té moltes dificultats per escoltar el que li diuen. Va als llocs corrents.
Els professors diuen que és un nen mogut, també amb una mobilitat diferent. A l’hora del treball escolar sovint està sense finalitzar, il·lustra els seus dibuixos al seu aire i necessita ajuda i supervisió constant.
Amb freqüència, si se’n fa el diagnòstic, són nens intel·ligents, però el seu rendiment és més baix en el seu dia a dia i no es correspon a la seva capacitat per dèficits atencionals o de manca d’autocontrol, cosa que dificulta anar assolint noves estratègies.
Autors com Biederman estan d’acord a definir-ho com un dèficit en la regulació de la resposta a les situacions.
Saber què cal fer els ajuda a madurar i respon a la seva pregunta “perquè m’he de bellugar i tothom em diu el mateix?”.