Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Sols a casa per vacances

Artículos de prensa

"S'estima que un 40% dels nens es queden sols a casa en algun moment donat..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1268

Data: 1 de juliol de 2011

 

Totes les setmanes milers de pares decideixen deixar els seus fills sols per anar a treballar a fer gestions domèstiques o compromisos socials. S'estima que un 40% dels nens es queden sols a casa en algun moment donat, però molt rarament passen la nit sols. En les situacions més extremes, hi ha nens que passen tant de temps sols, sense els seus pares, que se’ls classifica com a "nens de clau" referint-se a la clau que porten penjada.

Hi ha alguns assumptes i perills potencials que han de considerar-se segons l’edat, com les "regles i expectatives": posar-se en contacte amb els pares o altres adults en situacions potencialment perilloses com emergències mèdiques, foc, alcohol, drogues, persones estranyes, llocs de risc, quan i com han de contestar el telèfon o el timbre de la porta; amics i visitants que vénen a casa; responsabilitats cap als germans; com passar el temps no estructurat, per exemple, mirar televisió, internet, i accés a canals de televisió per cable per a adults.

Els pares han de considerar el nivell de maduresa del nen. És millor preparar un pla amb els fills perquè sàpiguen fer front a tots els assumptes i problemes potencials enumerats a dalt. A més, els pares han de desenvolupar i assajar un "pla d'emergències" tractant de limitar el temps que els nens estan sols ala casa.

La información proporcionada en esta web, es sólo para su conocimiento general y no es sustitutivo de consejos médicos o profesionales para condiciones médicas específicas. Usted no debe utilizar esta información para diagnosticar o tratar ningún problema de salud o enfermedad sin consultar a un profesional médico.

Web actualitzada el Martes 21 Noviembre 2023, 11:59