"Arriba el moment de decidir si alumnes amb Dislèxia i/o TDAH i han de realitzar les proves d'accés a la Universitat es presenten per la via regular, o ho fan a través del Tribunal Ordinari Específic (TOE)..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1653
Data: 15 de Gener de 2019
Com cada any, arriba el moment de decidir si els alumnes que tenen Dislèxia i/o Trastorn per Dèficit d'Atenció (TDAH) i han de realitzar les proves d'accés a la Universitat es presenten per la via regular, o ho fan a través del Tribunal Ordinari Específic (TOE) per a alumnes amb dificultats. Aquest any les dades per sol·licitar-ho són fins al 20 de febrer, per tant, és ara quan es tramita. Com a avantatges els exàmens tenen una durada habitual d'1h 30' i es dona mitja hora més per cada examen, els estudiants situats ja dintre de l'aula poden descansar 15' abans del següent.
Els professors que corregeixen saben que es tracta d'exercicis realitzats per aquest alumnat i s'avalua en funció del contingut i es valora diferent altres formats de la presentació o formes d'expressió. En els exàmens de les matèries que no siguin de llengua, les errades en l'ortografia no poden variar la nota final. En llengües es compta només un per tipus d'errada igual, i només, un de cada cinc errors en l'accentuació. Els de segmentació, inversió, substitució i omissió de lletres o síl·labes es compten un de cada tres errors repetits.
Ho trobareu explicat i ampliat a la nostra web