Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

La dislèxia

Articles de premsa

"...la dislèxia es resol de forma satisfactòria si es tracta degudament..."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1535

Data: 29 de setembre de 2016

La dislèxia és una dificultat que comença a ser identificada a finals del segle XIX com un obstacle en el progrés escolar amb repercussió sobre els aprenentatges a causa de dificultats fonamentalment lectocomprensives. Actualment els estudis el 2014 de Sally Shaywitz del Departament of Pediatrics, Yale University School of Medicine, New Haven, Connecticut, una investigadora de les que més publica al món sobre el tema, Connecticut Longitudinal Study, ens informa que la dislèxia es resol de forma satisfactòria si es tracta degudament i sobretot a temps amb tècniques d'intervenció adients al problema.

Les dades obtingudes en la població americana de parla anglesa diuen que un 27% d'estudiants d'educació secundària tenen dificultats per comprendre bé el que llegeixen, fet que es dóna en el 36% a primària. Destaquen també que un 17% han llegit correctament més tard del temps esperat per la seva edat. Tenint en compte que la lectura és imprescindible per estudiar i expressar-se per escrit, es faci amb llibre o ordinador, detectar aquestes dificultats lectoescriptores en edats primerenques és un factor preventiu fonamental.

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dilluns 02 maig 2022, 13:28