És metge especialista en Psiquiatria i Pediatria per la Universitat Autònoma de Barcelona (Unitat Docent Vall d'Hebron) des del 1983.
Magíster en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil pel Departament de Farmacologia i Psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la qualificació d'excel·lent.
Col·legiat pel Col·legi Oficial de Metges de Barcelona amb el nº 13.345.
Pertany al Cos Facultatiu del Centro Médico Teknon on dirigeix la Unitat de Paidopsiquiatria (Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil).
President de la Societat Catalana de Psiquiatria Infanto-Juvenil, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2003-2007).
Membre de la Asociación Española de Psiquiatria del Niño y del Adolescente.
Membre de la ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry).
Membre de la AACAP (American Academy of Child and Adolescent Psychiatry).
Membre de la Societat Catalana de Pediatria.
Membre de la Asociación Española de Pediatria.
Membre del Consell Assessor del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. (2003-2012)
Professor del Postgrau en Psiquiatría Infanto-Juvenil de la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.
"...El nostre equip de psiquiatria i psicologia infantil i adolescent GUIA centre, responsable de l'Unitat de Paidopsiquiatria (psiquiatria i psicologia infantil i adolescent) de Centre Mèdic Teknon, ha rebut l'autorització de l'entitat Assistència Sanitària Col.legial per portar a terme serveis de psicologia clínica infantil..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1482
Data: 18 de setembre de 2015
"...La llengua materna és la llengua en què vam aprendre a gestionar les nostres emocions, el llenguatge no verbal va íntimament unit al verbal, i es gesta des dels primers moments de vida..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1480
Data: 4 de setembre de 2015
La agresividad es una respuesta adaptativa del ser humano. La diferencia de agresividad con violencia es que esta requiere de un aprendizaje previo. Los niños no nacen violentos, pero sí que pueden existir factores de vulnerabilidad neurológica en la infancia que pueden facilitar un aprendizaje de la violencia. Uno de ellos es la ausencia de un adecuado control del impulso.
A partir de los 18 meses pueden ya observar conductas hostiles hacia los demás y que se convierten en agresiones verbales y físicas a partir los dos años. Cuando se busca provocar un daño físico o emocional, mediante patadas, mordiscos, golpes, insultos o expresiones despreciativas hacia los demás, convirtiéndose en la forma habitual de resolución de problemas, debemos plantearnos su posible importancia.
Dr. Jordi Sasot Llevadot
Psiquiatra Infanto Juvenil
"...un estil educatiu condicionat per un entorn equivocat pot afectar genèticament també els seus descendents?..."
Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1440
Data: 14 de novembre de 2014