Elia Sasot

Psicòloga Clínica Infantil i Adolescent.

Grado Psicologia con Mención Psicologia Clínica Infantil y Juvenil (Universidad Autónoma de Barcelona).

Postgrado Detección de Problemas de Aprendizaje en la Infancia.

Máster Psicología General Sanitaria (Universidad Abad Oliva).

Psychiatry and Behavioral Sciences Ground Rounds. Stanford University, Medicine School (Palo Alto, EEUU).

Programa de residencia externa en el Mental Research Institute (Palo Alto, EEUU).

Curso de Intervención cognitivo-conductual en niños con Trastorno Espectro Autista). Fundación Adana (Barcelona).

Jornadas TDAH. Centre Medico Teknon (Barcelona).

Curso de Realidad Virtual aplicado al tratamiento psicológico. PSIOUS (Barcelona).

IX Congreso Nacional de Ansiedad y Trastornos Comórbidos. (Barcelona).

Curso General de Biofeedback y Neurofeedback. (Nascia, Madrid).

Jornada Internacional de Diferencias de Aprendizaje en la Infancia (Barcelona).

Annual Meeting. American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (Nueva York).

Estudiar en PDF

Articles de premsa

"...estudiava, no en format llibre imprès sinó en PDF, amb uns auriculars i ordinador podria llegir el text a l'hora que l'escoltava....."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1420

Data: 20 de juny de 2014

Llegiu-ne més: Estudiar en PDF

   

Motivació i esforç: "La granota sorda"

Articles de premsa

 

Motivació i esforç

Els nens i adolescents són més sensibles als canvis estacionals.

L'astènia primaveral apareix amb freqüència després d'un període de vacances breu. També els afecta més el que els diem. I és que la motivació l'eduquem perquè arribi de l'exterior de forma extrínseca. Sovint diem a veure si fent un esport, una sorpresa, una paga, el motivem i treu millors notes. Però on és la clau de la motivació?

Un grup de granotes passejava per bosc quan una va caure en un forat. Totes les altres preocupades es van reunir al voltant i li cridaven com n'era de profund el forat, però ella era sorda i entenia el contrari i no es va donar per vençuda.

Va saltar cada vegada més amunt i en un esforç increïble va aconseguir sortir. Passats uns instants de silenci, va explicar que com era sorda pensava que l'havien estat animant.

És la motivació un aspecte intrínsec que té a veure a confiar en un mateix, o també influeix l'exterior? Com afecta el que els arriba des de fora?

No en podem prescindir de cap de les dues, ja que qualsevol esforç i més en el tema escolar precisa de molta motivació!

 

Font: revista Tot Sant Cugat n.1412

Rosa Mª Ibañez - Psicòloga clínica
25 d'Abril de 2014

 

   

Trastorns de l'atenció i subtipus

Articles de premsa

"...Es queixen que el nen falla en l'atenció dels petits detalls, que té dificultat a mantenir l'atenció...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1414

Data: 9 de maig de 2014

Llegiu-ne més: Trastorns de l'atenció i subtipus

   

Motivació: la granota sorda

Articles de premsa

"...És la motivació un aspecte intrínsec que té a veure a confiar en un mateix...."

Publicat a: Revista Tot Sant Cugat, n.1412

Data: 25 d'abril de 2014

Llegiu-ne més: Motivació: la granota sorda

   

Pàgina 14 de 26

<< Inici < Anterior 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Següent > Final >>

La informació proporcionada en aquesta web, es només per el seu coneixement general i no és substitut de consells mèdics o professionals per a condicions mèdiques especifiques. Vostè no ha d’utilitzar aquesta informació per a diagnosticar o tractar cap problema de salud o malaltia sense consultar amb un professional mèdic.

Web actualitzada el dimarts 21 novembre 2023, 11:59